Σελίδες

Δευτέρα 6 Αυγούστου 2012

Bon Voyage, Chavela Vargas

Chavela Vargas: 

«Έρχομαι για να πεθάνω στην χώρα μου»

Αυτό δήλωσε η Chavela Vargas ,επιστρέφοντας απο την  Ισπανία ,όπου είχε  παρουσιάσει την

 τελευταία της δουλειά-αφιέρωμα στον Federico

 García Lorca και κατέληξε με σοβαρή

 επιδείνωση της υγείας της

Σε ερώτηση φίλης της αν άξιζε τελικά αυτό το

 ταξίδι απαντά:«Ήξερα πολύ καλά ποιό ήταν το

 κόστος και ναι, οπωσδήποτε άξιζε τον κόπο. 

Είπα αντίο στον Federico, είπα αντίο στους 

φίλους και αποχαιρέτησα την Ισπανία. Και

 τώρα, έρχομαι για να πεθάνω στην χώρα μου>>

Η  Chavela Vargas  αρνείται κάθε παρεμβατική

 θεραπεία, ζητώντας μόνο να φορέσει το

 μενταγιόν που της είχαν χαρίσει οι σαμάνες, το

 μόνο της "όπλο" όταν έδινε συναυλίες

Η Βασίλισσα του Ισπανόφωνου κόσμου,έφυγε 

σήμερα ,παίρνοντας μαζί της ,όλο το
http://www.ultimahora.com/notas/550181-Chavela-Vargas-fallece-de-un-paro-respiratorio
 
Τα λυπημένα βράδια
φώτιζέ μου, Σελήνη
να ονειρευτώ ξανά τις
ψευδαισθήσεις μου για εκείνη

να τη νιώσω δική μου
μία και μοναδική μου
κι ας έφυγε και πήρε
τη Σελήνη απ’ τη ζωή μου
κι ας έφυγε και πήρε
τη Σελήνη απ’ τη ζωή μου


Νιώθω τις αλυσίδες
σαν αγκίστρια, σαν τσιμπίδες
να με σέρνουνε στην όχθη
της γιορτής του σπαραγμού

με σέρνουν οι αλυσίδες της
στη νύχτα της σιωπής μου
τη φεγγαρολουσμένη
στα γαλάζια ντυμένη
γιατί έφυγε εκείνη
και μού πήρε τη Σελήνη
γιατί έφυγε εκείνη
και μού πήρε τη Σελήνη

Κι αν δεν ξαναγυρίσεις
μικρό μου αλητάκι
στη λυπημένη πόρτα
στο κρύο μου σπιτάκι
με τα καυτά μου δάκρυα
τον τάφο μου θα βρέχω
γιατί έφυγες και άλλο
Σεληνόφως πιά δεν έχω
γιατί έφυγες και άλλο
Σεληνόφως πιά δεν έχω
"Luz de Luna"
Μετάφραση: Μιλτιάδης Θαλασσινός 2008